همشهری آنلاین: سازمان اطلاعات مرکزی امریکا موسوم به سیا، اطلاعات لازم برای جنگ با دولت بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه را در اختیار شبه‎نظامیان قرار می‎دهد.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه 92/01/03 به نقل از مقامات کنونی و سابق امریکا که نامی از آنان برده نشده در همین خصوص تصریح کرد که سازمان سیا ماموران و عوامل اطلاعاتی خود را به منظور شناسایی شبه‎نظامیان سوری که از کشورهای عربی خلیج فارس سلاح و مهمات دریافت می‎کنند، به ترکیه اعزام کرده است.

بر اساس این گزارش، سازمان سیا همچنین در هم‎کاری با سرویس‎های جاسوسی انگلیس، فرانسه و اردن، شبه‎نظامیان سوری را در خصوص چگونگی استفاده از تسلیحات مختلف آموزش می‎دهند.

این خبر در حالی منتشر شده که، نظر سنجی مشترک جدید YouGov-Cambridge بیانگر این حقیقت است که مردم امریکا و انگلیس با هرگونه دخالت نظامی خارجی در سوریه به منظور سرنگونی دولت بشار اسد مخالف هستند.

از سوی دیگر، دولت‎های اروپایی نیز شدیدا در خصوص تامین تسلیحاتی شبه‎نظامیان سوری دچار اختلاف و دو دستگی شده‎اند.

شبه‎نظامیان سوری در جنگ با دولت و مردم سوریه، به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی متوسل شده‎اند.

در جریان حمله راکتی اخیر شبه‎نظامیان سوری به روستای خان العسل در نزدیکی شهر شمالی حلب در نوزدهم مارس، ۲۵ تن کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش‎ها، راکت‎های شلیک شده از جانب شبه‎نظامیان سوری به روستای خان العسل حاوی گازهای سمی بوده است.

این حمله مرگ‎بار ساعاتی پس از آن اتفاق افتاد که ائتلاف مخالفان سوری، غسان هیتو را که یک تبعه امریکایی است به عنوان نخست وزیر دولت موقت خودخوانده مخالفان معرفی کردند.

کد خبر 206091
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز